CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, July 5, 2010

Kalau masih tak kawen lagi tak laku ker????

Tajuk ni sangat menyentap perasaan tau...
Bukan apa, sejak akhir2 ni aku sgt selalu dihujani pertanyaan "kenapa tak kawen lagi???"
Sedey tau.. Kegagalan dalam percintaan tu bukan lah sesuatu yang orang nak hadapi.. lagi2 kalau kegagalan tu atas sebab yang tak kita sangka jadi begitu...

Aku cuba jadi tenang..
Tenang dalam hadapi semua masalah-masalah dan perkara-perkara yang buat serabut otak..
Tapi tipu la kalau tak fikir..
Tipu la kalau kata tak ingat langsung and x sedey... sangat2 tipu!!

Aku sibukkan diri dengan bekerja.. kerja kerja kerja...
Weekend balik rumah family..
Tapi bila malam2 aku sorg2 aku sedey juga... ingat juga...

Orang nape tak nak paham yang jodoh blom sampai?
Nape tak nak fikir perasaan org yg ditanya??
Tak tau ke orang tu sedey ke kecewa ke sakit hati ke ngan soalan tu??

Tengok kawan-kawan dukung anak lagi hati rasa sayu..
kadang fikir juga tak kawen lagi aku ni tak laku sgt ke?? huhuhu~~~
tapi cuba buang fikiran mcm tu jauh2.. cuba jadi positif...

Takpelah.. mungkin rezeki dan jodoh aku ada nanti.. sabar dan tunggu...
buat masa ni berdoa dan buat yang terbaik dalam kehidupan..
semoga aku jadi wanita yang tabah..

Harap2 makcik2 yang suka tanya2 tu tak tya aku lagi.. sebab nanti aku jadi sedey balik...

p/s: aku selalu gelak2 hepi2 tapi aku sedey org xtau...

5 comments:

Elya Roza said...

sebokk jee derang tu.....
klo org tnye kan...awk ckp je..
insyaAllah thn depann sy kawen...hu3

~nazma said...

fizzie..
percayalah, bukan kau sorang yang hadapi benda tu.. orang lain juga..

and at this age, at our age i mean, bukablah layak untuk digelar tak laku ke apa.. we just 25, bukan tua sangat pun...

but if people keep on asking, i know we cannot just simply ignore it.. mesti selalu terpikir gak kan..

apa-apa pun, aku doakan ko cepat jumpa jodoh ko..

cik fiza said...

elya : nk wat cmne dear, mulut org x dpt tutup..

azma : tq my dear atas doa ko tu.. aku doakan ko juga cpt2 kawen yer... jgn lupa jemput.. walau jauh mungkin x dpt pi tapi doa dan hadiah bleh mengiringi :)

Mrs Zulkarnain said...

jgn risau dan sedey babe. akak lg la umur 30thn baru nak kahwin. kalau dh smpai ms, awak pun tak akan menduga. cuma kalau orang tanya tu jwb je dgn suka suka dan jgn jdkan ia sbg tekanan.

cik fiza said...

maslina : terima kasih kak atas nasihat.. sy akan cuba aplikasikan ape yg akak bgtau tu.. tp biasa la.. manusia yg lemah.. cpt kalah dan tak sabar huhuhu