CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 7, 2011

Tanda Ingatan~~ Kawan baikku dan pregnant~~




Thanks utk kwn2 yg sudi jwb tag aku tu :))

Suka ngan ayat cik Boneka Dalam Chermin yg tag tu tanda ingatan..


Ya mmg tanda ingatan..

Walaupun di alam maya tp masih ingatan juga kn..

Cakap ttg tanda ingatan ni smlm ada sesuatu yg berlaku..



Aku ada kwn baik dari 1st year study dlu.. dok sebilik..
slalu gado2..gurau2.. sentap2 pn kdg2.. tp mmg kami rapat...
sampai final year pun masih rapat dan dok sebilik..
ada masalah kami share sama2..


Bila dh mula melangkah alam kerja masing2 dh bawa haluan sendiri..
Tapi masih rapat juga calling2 dan sms..
Bila aku dpt keje gomen, keadaan mula berubah sikit tp aku cm x perasan..
masa dia nk pi interview kerajaan pn aku tlg2 sikit bg petua2 (mcm pandai sgt hihihi~~) dan sahkan salinan sijil2.. masa tu dia dh btunang ngan coursemate kami juga..


Masa pas tunang aku dh terasa dia jauh sikit la...
Tapi paling menyayat hati ialah......

MASA DIA NAK LANGSUNGKAN HARI BAHAGIA, DIA LUPA NK JEMPUT AKU... DIA TAK MINTA ALAMAT AKU PUN....
Sedih giler... aku tunggu2 juga..
Dan seminggu sblm kenduri dia baru dia sms tanya aku..
Kecik hatiku...
Mmgg rasa terbiar la kut...
iye aku tahu aku perasan..
sejak dia bertunang, dia hanya ngan geng2 kwn yg dh btunang n dah kawen..
aku single jadi aku tak masuk korum...


Dan tindakan paling kejam aku wat adalah aku tak pi majlis dia wpn dia call menangis2 minta maaf... aku terlalu kecewa di pinggirkan seperti tu (tetiba nyanyi lagu Francisca Peter Sekadar di Pinggiran huhuu~~)


Lama2 aku pujuk hati sbb aku syg persahabatan kitorg tu..
Serius mmg fun sgt masa study dlu..

Semalam aku bg sms pd dia..
Bagitahu aku teringat kt dia n rasa rindu...

Terus dia call...
Sembang2 citer pasal baby dalam perut...
Waaahhhh aku teruja..
dia kata baby dia gerak tendang2..
Sejuk terus marah aku dlu2 tu suma ilang...
Sangat best kn...



Zaman teknologi..
Dok jauh bleh bhubung ngan call, sms, FB...
Tapi suma tu adalah medium perantara je..
Yang penting ialah...........


INGATAN pada seseorang tu...


nota kehidupan: orang nak anak kita pun nak anak, tapi mampukah kita jaga anak tu sebaiknya?

7 comments:

Hidayati Farhan said...

mmg patut sentap lah kan. x baik lah nk geng cenggitu je.

tp, air dicincang xkn putus. x gitu.

nnt majlis aku dtg ye fizzie

azieazah said...

Bila dah ada anak sendiri, samada mampu atau tidak sudah tak penting lagi.

Anak sendiri, tentulah kita akan jaga sebaik mungkin dgn cara kita sendiri.

Seronoknya dapat bertaut kembali ikatan persahabatan. Mesti masing2 dah matang tu, dah tak sentap lagi...:)

Hari Wanita Sedunia ke-100: Aku Bangga Bermula Sebagai “Nor”...

Bungasunti-Maternityandnursing said...

er..knp ada kaki kt perut tu??errr takut

Pencacai Alim said...

bile aku tgk gmbr nih aku ingt ko..

gadisBunga™ said...

tapi kalau GB rasanya lebih kejam GB buat.....

fiza ni kategori baik hati jugak ni~

MasZuber said...

hmmmmm..

sedihkan bila rasa terpinggir...

Siti Noor Aminah said...

aku penah jd mcm hang ni, tp aku sentap smpai skrg. dh tak close pun walopun dlu sgt2 close. skrg bawak haluan masing2.