CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 18, 2011

Sebagai Gadis Single~~

Alhamdulillah last weekend sepupu aku (2 tahun lebih muda) selamat mendirikan rumahtangga.. semoga dia dan suami sentiasa bahagia dan lekas2 dapat baby :)

Yer, sebagai gadis yg masih single, soalan hot turut diajukan kepada aku sebab aku lagi tua tp x kawen lagi.. standard la kan..

Tapi aku tgk dari sudut positif..

Ahaaa positif sgt ko fiza... bukan ape, kadang bila fikir2 balik, selangkah ke alam perkahwinan macam2 yang perlu difikirkan..

Mula dgn majlis perkahwinan: grand ke? simple je? nanti x jemput kecik hati?

Rumah baru : tinggal dekat ngan family aku? eh dia pun nk dekat ngan family dia? keje jauh2? weekends husband and wife?

Mentua: jaga hati mentua? jaga hati mak bapak sendiri? keluarga belah sana lagi?

Anak: nama bg mak abah aku pilih? mak abah dia pun nk bg nama? aku pun nk bagi nama juga?


uwaaaaaaa banyak juga kn perkara2 yg nk fikir..

Ya. Orang mungkin anggap aku tak nak kawen.. tipu la tu... siapa yg tak mau berteman.. ada pasangan.. org amik berat.. tapi adakah bersedia utk suma perkara di atas tu.. aku akui kdg aku cepat marah cepat naik angin. Tapi kdg aku diam n telan je.. stress juga kalo diam sbb suma keputusan org lain yg akan wat kn utk aku nnt...


Pas aku terlibat secara tak langsung ngan majlis kawen sepupu aku, aku rasa aku nk nikmati btul2 zaman single mingle aku ni dgn jayanya.. pergi tempat yg aku nk pegi, beli ape yg aku suka, makan ape yg aku teringin, pakai ape yg aku rasa cantik...

Puaskan hati aku sendiri supaya nnt bila aku kawen, kalo aku x dpt pun x bape nk ralat... sebab dh rasa masa single.. hihihi~~

Paling penting kena siapkan duit byk2 utk majlis kawen.. sbb niat tak mau ssh kn mak n abah.. nk majlis yg simple tapi sweet dan jadi kenangan manis utk suma org... Berangan la ko!!


nota kehidupan: Terasa juga bila dikatakan memilih.. tapi diam je..

6 comments:

gadisBunga™ said...

cool je ok. mulut yg mengata mmg laju je sebab diorg mengata tanpa fungsi otak. huhu

nurkaloi said...

alaaa cool jerk
bukan memilih... cume belum terpilih utk kawen kan kan

sabar sabar
heeee
single kan besttt !!

cik fiza said...

GB: really like ur comment dear huhuhu

Nur: tu la mmg belum terpilih lg kn kn kn?

ardzmarn said...

macam masuk akedemi fantasia pulak nunggu terpilih pilih nie.. hahaha..

mama affan said...

syg..jgn pk banyak2 sgt..bila dah sampai seru nak kawen nanti, akan pandai2 la lalui..

yg pntg skrg, kahwen dgn org yg sesuai, yg baik hatinya dan tingkahnya..

kak ryna doakan moga fiza kan dapat jodoh yg baik..

si para para said...

kawin tu satu anugerah dan rahmat.
nabi pun suka bila umat dia ramai..

ramai jgk yang perli.. rugi ko tak kawin awal..
diri ini pun terdiam...mencari rahsia di sebalik kata kata tu..

tapi mungkin jodoh belum sampai..

rajin2 berdoa.
:)