CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 28, 2009

chef??!!...

Weekend aritu.. eh bukan.. raya cina... aku dok mlepak kt umah ngan mimie.. kepada cm wend sket..sakit... mak dpt panggilan atok sedara meninggal pagi isnin hari tu kt Banting...mak pujuk aku balik sana... tp sbb kepala aku sakit sgt, x dpt la aku tunaikan permintaan mak tu... x larat~~~

Mak pesan... "kak, ko masak yer...nnt ptg mak balik mkn.." best x??? aku ni mane laaa pandai nk masak.. masak megi tu lepas la...huhu~~ aku n mimie pn ligat la menggunakan kepala otak kami ni utk pk menu... ermmm masak tomyam ngan daging belada lah..

Kitorg pn mulakan la misi masak memasak ala-ala chef gituuuuuuuu.... amboi amboi amboi.. hehehe mmg kalut la.. but it is good experience... bila dh siap... bab merasa yg lemau sket... kang tawar x sedap pulak... rasapunya rasa (adalah nk dekat satu senduk merasa hihihi) akhirnya dapat la rasa tomyam yg kitorg impi kan tu... (cakap ngan mata bersinar2).. daging belada pn alhamdulillah ok... dalam hati siap kata..'rupanya aku ni leh jugak la nk masak' hihihi..

Pas siap suma..kitorg mmg mkn kow2 punya... lapo la katakan... pas mkn dok mlepak.. tgk citer cina almaklumlah raya cina kn... tetiba dpt call.. makcik Edah dtg dr IPOH!! awat x call dluuuu.. kitorg pn kalut la wat air n hidang2 ape2 yg patut...

Dh nk maghrib pas tgk citer kegemaran kami CINTA INDAH tetiba mak call.. "kak, boleh tak korg balik BANTING mlm ni???? bawak kn bj utk kitorg..." ape????? balik banting?? huhuhu aku ngan mimie pn btungkus lumus la cari n kemas bj2 suma yg sedia ada kt kampung tu... byk giler beg masuk dlm kancil.. lawak..lawak...

0 comments: