CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 14, 2010

Belajar berterima kasih

Kali ni entri mode ialah kecewa..

Untuk pengajaran dan peringatan buat diri sendiri juga...

Bila orang bagi bantuan atau apa2 yg memudahkan kita, bukan susah sangat nk hargai.. ucapan terima kasih tu dah cukup besar dan bermakna.. bukannya minta balasan sama atau lebih dari apa yang dibuat tapi just minta dihargai atas sumbangan tenaga yang telah diberi...

Tak susah pun... T.E.R.I.M.A K.A.S.I.H simple giler... takde la panjang pun.. dua patah perkataan je...

Ni bukan kata nk ucap terima kasih, wat muka masam plak.. mcm la org2 yg bantu dia ni kuli or hamba dia.. yang dia berlawa2 tak membuat kerja, yang membantu ni pakai buruk2 siapkan kerja sampai tak tido malam.. sikit terima kasih pun tak.. rela pegi beryimba2 bersama teman2 tanpa menghiraukan sedara mara ni makan ke tak makan ke... ada ke patut???

Memang ni pengajaran yang terbesar dalam idup aku... Insya Allah selagi akal aku waras, aku xkn wat cmtu pada pakcik makcik aku yang bertungkus lumus siap amik cuti untuk majlis.. kalau jodoh aku sampai terdekat ni, I'll try to be better than what had happen... tu janji aku...

Kepada sesiapa yang berkenaan, insaflah.. pas ni ada kenduri lain plak.. tau la xmau kawan or rapat ngan kami sebab kami comot.. tak macam kawan2 kamu yang VOGUE (sebut cara yg klakar ek) huhuhu...

p/s: tunang x perlu grand kut.. setakat nk menunjuk :(

8 comments:

mama affan said...

hai fiza..

tq sudi baca kisah2 ryna..moga ada yg baik kebaikan..

xpe, fiza..kita jgn tggu tima kaseh pada org yg xsudi nak cakap..apa yg kita buat biar Allah yg balas..

hidup kita ni umpama roda..hari ni fiza tlg dia, tp dia x nampak..xpe..

jgn sedih2..hidup mesti positif dan ceria okeh..huhu..

siti dahlia mohd rosle said...

jangan marah-marah...kamu bukan seorang yang pemarah kan...?

Biarkan sahaja asal dia punya hati yang bahagia...

p/s : bukan niat nak menunjuk...cuma niat mahu merai orang yang jauh bertandang..rumah aku kecil,biliknya bersepah...*merujuk kepada majlis diri sendiri*

AndroidGames4Download said...

Terima Kasih.... tumpang lalu lagi heheheehe...

cik fiza said...

Ryna : Tq ryna sudi singgah ke blog saya :) mungkin pas post entri tu hati saya dh tenang :) insya Allah perasaan dan emosi tu dh bjaya di kawal.. singgah selalu ya :)

dahlia cyg : bukan nye aku kata nk menunjuk syg... tapi cara mereka... boleh nilai.. tapi xpe.. aku positif dalam hal ni... pas post entri agak ok dan lega berbanding awal2 tu.,.. TQ dear :)

lagenda : silah tumpang.. xde tol :)

miss ili said...

i thnik personally, u shud talk heart to heart face to face dgn individu itu, sebab...... pg2 mana2 pon later on u akan jupa dia jugak kot...kan kan kan??? kalau kita tak remind of what she/he did wrong, die xkn sedar. tp dgn cara x mnjatuhkan water face die la..hehehe

n ur ga lmbat skit eh cos i am sooo demn bz lately...so sorry. no worries, ili akn post jugak.

en_me said...

kita kawan kanns.. ehehe

Ili said...

award for u..sila visit my blog utk terima award

cik fiza said...

ili : mmg la akan jumpa juga tapi take time to heal.. terasa sgt la...

en me : mmg ler kita kawan :P