CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 9, 2010

Berjalan-jalan di pasar Chowkit

Arini aku kuar dari opis (dalam waktu pejabat) untuk ambil barang yang telah kami order dari peniaga di Chowkit.. almaklumlah keje di dewan makan ni mcm2 keperluan yg unik.. tak mcm di jabatan lain...

Berbual dgn tauke cina yg punya kedai tu mmg agak menarik.. dia dgn sukarelanya membawa aku 'tour' sekitar pasar untuk mendapatkan barang yg aku cari tu... baik la tauke ni... terbaikkk..

Di celah-celah pasar yang besar tu terselit kedai gubahan barang hantaran.. mmg la pelik.. owner tu siap bagi namecard kata leh bg special price kalo aku nk kawen nnt.. hihihi ini sudah bagussss...

mmg x dpt disangkal yang pasar Chowkit agak murah harga barangnya tapi bergantung pada barang yg nk dibeli...

teringat zaman kecil2 dlu ikut mak naik bas mini RM0.50 untuk ke Chowkit beli kain.. mcm2 peristiwa sampai ada sekali tu kami anak beranak tergolek dalam bas huhuhuhu~~

Tapi alhamdulillah sekarang aku dh punya kereta sendiri dan dah berani untuk memandu ke sana... tak perlu naik bas lagi mcm dulu2... tapi tu semua pengalaman yang mendewasakan diri.. yang membuatkan kami adik beradik bersemangat belajar bersungguh-sungguh bila melihat jerit perit mak dan abah mencari duit membesarkan dan menyekolahkan kami adik beradik... Jasa tu akan dikenang dan xkn dapat dibalas dengan apa pun..


p/s: nak bertunang nanti nk cuba survey kt kedai amoi tu la.. cantik n murah juga... :)

0 comments: