CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 2, 2010

KuAsA MaKe-Up

Lama gak tak menulis ni sbb sibuk dengan Persidangan Perkhidmatan Awam ke-15 sepanjang minggu ni.. Mmg bukan aku yg bersidang tapi aku kena la sediakan sajian untuk mereka2 yg dtg bersidang itu... Topik ni aku citer nnt... tunggu... byk kisah2 menarik..


Just arini tetiba rasa nk tulis pasal make up..


Aku mmg tak pakai make up bila pi ke mana2 termasuk pi keje.. mmg secalit lipstik pn aku x bape nk pakai.. kecuali.. haaaaa ada kecuali.. event2 yg melibatkan org2 kenamaan dan juga majlis yg aku rasa special heheheh~~


Masa study kt UPM dlu, BFF aku Faiezah ni yg jd juru runding dan merangkap juru andam aku kalo ada dinner kolej.. aku hanya tadah muka.. beliaulah yg akan mencorakkan muka aku ni... kalo cantik tu cantik la hehehe... dan fakta yg amat kelakar, barang2 make up lama pn ada lg uhuhu punya la x pakai..


kt tempat keje aku ni kn ramai akak2 dan kwn2 sekerja yg umur sebaya mak2 kita, ada sorg ni aku mmg baik sbb slalu ada kerjasama ngan dia.. dia ada anak2 bujang (tapi lg muda) aku saje panggil dia mak mertua hehehehe~~ Masa majlis aritu dia tegur aku, cakap cmni :


Pn. M : heii anak mak ni pakai la solek2 sket.. awak tu anak dara.. pakai elok sket org tgk...
Cik F : huhuhu~~ (muka cemik) baikk mak.. (xtahu nk balas ape dah)
Pn. M : beli la compact powder yg kecik2 tu.. lipstik sket.. nampak la cerah sket.. ini nampak cm org demam jek... (ayat ni paling xleh blah la aku rasa uhuhuhu~~)

Cik F : Grrrr~~~ (sambil buat muka kesian minta simpati)



Kritikal juga tak pakai make up nampak cm sakit huhuhu~~ tapi aku dh biasa simple jek... bukan malas tapi sebenarnya aku rasa keje kt tempat cm aku ni kalo pki solek2 nnt cair je sbb kdg berpeluh2 hihihi~~ (alasan tak ingat kau Fiza...!!)


Meh tgk muka aku yg pernah ditransformasikan....


Pic Sebelum Make over
Pic selepas make over yang over posingnyer..

Lain tak??? Takkan aku nk make up cmni pi keje uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! pengsan woooooooo... mau 2 jam tak siap2 lagi... naya2.. kang boss dok call je x dtg2 keje hihihihi~~
p/s: xde org yg tak nak nampak cantik.. tp baik cantik semulajadi...










12 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
suka pic tak make up tu

cik fiza said...

brutal solo : make up nampak fake sgt kn... huhuhu

gadisBunga™ said...

sebagai seorang yg sgt suke mekap suatu ketika dahulu...GB tetap rasa natural beauty is the best. cakap kat makcik tu...zaman sekarang ni mekap dah jadi old fashion. keh keh keh.

tapi gambo lepas make over tu mengancam jugak. heheh

Hidayati Farhan said...

betullll. hahaha. tapi santeek lah gamba bawah tu.

nak gi keje pakai bedak n lipstick je. xyah mekap over. mmg cair.

tp, kau bukan dok opis ke? kan ade ekon2. nape nak cair. lain la aku ni kejap kat pdg kejap kat tgkt atas. mmg bepeluh jek

MasZuber said...

wowoooooo...

memang ade gaye artis dek..

go go fiza elite!

Ili said...

huwaa saye dpt free make over dr satge dua kali taw, tp melepas dua2 sbb kt ipoh xde stage. huwaaaaaa. kalau x mesti sye ngancam cm cik fiza. ;p

azimask said...

chantekk di hati itu penting....

saya juga kurang suka make up..
rasa kulit muka menjerit jerit minta tolong..
tapi sekali sekala mau juga melawa the vaavoom... hehehehehehehe

salam kenal.. :D

// klik sinie jom ke blog mimie azimask untuk entry baru :D ... //

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1. said...

Perghhh! Memang sungguh makeover..cantik la kamu bila make up..tapi kalau tiap hari nak make up gitu mmg parah lah..tapi at least tepek la bedak selapis dua...lip gloss skit paling koman pun.


Ada tips make up cakap..paling penting skali bila make up adalah maskara..harusss ado!

yeke?

The Adlin said...

cantik la!!
makeover kat mana?

aku tak pernah buat total makeover...sedih kan??huhu...

Pencacai Alim said...

update

anyss said...

Salam,
Fuyooooooo dah pun nampak macam Tiz Zakyah dah hu hu hu ...

Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia

cik fiza said...

anyss: tiz zaqyah? apakah huhuu