CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 7, 2010

Buat Baik Biar Berpada Buat Jahat Jangan Sekali

Mungkin peribahasa ni tak sesuai untuk apa yang terbuku di hati, tapi tak pe...
Semalam aku telah mempengerusikan meeting salah satu seksyen di bawah tggjawab aku.. erm...
disebabkan byk masalah yg timbul kebelakangan ini jd emosi aku tak stabil... kemarahan menguasai diri...
di awal tu aku boleh kawal diri, tapi bila dh sampai tgh2 meeting perasaan marah dh makin meningkat dgn adanya ahli2 mesyuarat yg bercakap2 di belakang... isu yg diperkatakan penting tapi buat tak endah..
aku telah membuat satu kesalahan dgn meninggikan suara dalam mesyuarat... haihhhh.....
mmg rasa tahap kesabaran dah menurun... sedey pun ada dgn sikap mereka ni....
pada akhir mesyuarat, ada salah sorg telah confront aku dan tak puas hati, padahal salah faham..
ssh nye nk jd cmni.. mungkin ketegasan dan kegarangan aku tu tak kena tempat tapi aku rasa dorg ni keje xde la bz mane pun dan xde la stress mane pn... suma nk rasa diri mereka kesian dan ssh.. pastu siap nangis2 kata xde kepercayaan dan aku ni bias.. aku beza kn gred.. hello???? aku tak pernah wat mcm tu... aku hormat org tapi org x hormat aku.. macam aku x perasan dia pernah boikot aku... aku ckp dia x ngaku.. hmmm.... ssh la.. dh la slalu compare aku ngan boss lama dia.. tau la boss tu bagus... aku ni baru jek blaja bkerja... sedey....
sedey sgt... mungkin tindakan aku drastik sgt dorg x dpt terima... xpe la.. kena sabar.. sempena pagi jumaat ni.. aku nk berazam untuk kawal kemarahan dan percakapan aku... darah muda aku ni aku ikutkan sgt... xpe lah.. yg dh silap tu biar je jd sejarah... untuk yg akan dtg, kena perbaiki.... tapi persoalannya, adakah aku sahaja yang perlu berubah... mereka?????

p/s: nk masuk kursus pengendalian manusia boleh x????

0 comments: