CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 21, 2010

KAWEN LARI~~~

“Tanam pinang rapat-rapat
biar senang puyuh berlari
ku pinang-pinang tak dapat dapat
ku pujuk-pujuk ku bawa lari"


Perghhhhh pantun intro mengganas....
ape yang aku cuba nk sampaikan ni mmg la agak dh basi tapi terasa nk merepek gak ttg isu ni...

semalam aku google pasal kawen lari ni..
x sempat baca semua sbb banyak cuma aku terkejut siap ada website promote nikah siam tuuuu..

mmg menarik sgt hehehehe~~ (gelak jahat)
pakej ditawarkan siap pendaftaran suma la..
aku pun dok pk.. ni cm menggalakkan pun ada...
siap bagi contoh2 kisah kawen lari yg pernah diuruskan lagi...
mmg kelassss...

dari pembacaan aku, wpn sumber tu tak lah berapa sahih.. tapi sebenarnya kalau wali enggan menikahkan pasangan, pasangan boleh buat rayuan di mahkamah memohon wali hakim...

tapi... mesti ada syaratnya.. keenganan wali tu kena la tak berasas..
kalo org tu penagih ke ape ke mmg la suma org pun xnk bagi anak dia kawen ngan org tak elok kn...

cuma kdg2 terfikir juga... takut terjadi kt diri sendiri juga.. cz mak sy pn kdg2 mcm ala2 Nyonya Mansor ibu mertuaku tu.... takut sangat!!

bila cinta dh mengaburi mata.. lain tak nampak dah...


Cerekarama hari tu 'Airmata Salina' haa tu pun contoh kawen lari yang last2 menyeksa diri sendiri... teruk... seram tgk... laki dia pijak2 perut dia masa dia mengandung...

aku tak mau hidup aku jd cmtu...
aku nk bahagia...
nak boleh balik raya umah mak, umah mentua, umah sedara mara tanpa ada rasa perasaan serba salah tak jemput mereka masa aku kawen kalo aku kawen lari laaaa...


p/s: ada sesapa nk kawen lari ngan sy?

kawen sambil berlari di tepi pantai hahahahahaha

6 comments:

mama affan said...

dik..ko berlari setempat xpe..karang kena ligan ngan bapak keliling kg..baru betul2 kawen lari..haha..

gadisBunga™ said...

lepas akad nikah gi lari2 amik gambar. tepi pantai syiok wooo! :D

cik fiza said...

mama ryna : blari setempat rasa penat hehehee~~ kalo keliling kampung or kwsn umah ngan anjing2 peliharaan manusia kt situ ikut kawen lari skali kak..

GB : lari2 skali tu pengantin tersungkur bedebuk~ naya GB naya~~~

Zezebel said...

Kawin lari seratus meter ka? Hehehehe.... Kalau cina ramai yang kawin lari ni.

MasZuber said...

hehee,

menarik entry nie cik fiza. tetibe terase can nak kawen koboi pule ;)

cik fiza said...

zezebel : alamak ada ke kawen lari 100 meter? hehehe cina ramai? yeker? tp jarang dgr.. melayu selalu..

mas : nk kawen koboi? ok ke cmtu cik mas?